Jump Start! Week One in Review
Jump Start 27 de Abril welcomed 40 students to the colegio
last week. In the usual Jump Start fashion, the new 7th graders
arrived a little shy and uncertain about spending the last month of their
vacations speaking English all day. I asked if they were excited to start
classes in the colegio and… silence. Then I asked “Are you anxious/ nervous about coming to the colegio?” and got a lot of head nods. Luckily, we had a lot of special guests to get
them excited. The first day, the resident goat, Giovanni, waltzed right into
the classroom to break the ice. His appearance certainly brought a burst of
energy!
Giovanni visits our class daily. Giovanni visita nuestra aula cada día. |
The second day of camp we had a much more esteemed visitor, Marta Blanca, the director of Costa Rica Multilingue. She had even the shyest students sticking out there tongues to pronounce “thank-you” and rubbing their bellies as a cue to pronounce nammme.
For day 3 – ‘Where do you
live?’
We brought all the students together to play outside. We made a circle
of all 40 students and 4 teachers and took turns calling out one of the ten
communities where we live. When your community is called you have to run to
find a new spot on the circle. The students loved
<3 making our MEP co-teachers run! The game also had an unexpected and
welcome effect, of motivating our campers. Since we have 40 jump starters at
the colegio, they are divided into 2 separate, more manageable groups of 20,
receiving all their lessons separately. My group was begging for more English
classes, concerned that the other students ‘knew more’! Music to my ears!
The Spanish Hat! El Sombrero de Espaol! |
High School students speakers. Los estudiantes del colegio. |
The last two days of the week the students finally started
to relax and even if they are just saying a few words of English the
embarrassment is fading. The Spanish Hat finally became cool!! Students were
initially refusing the hat, but after a few days they were posing with it for photos and
asking if they could wear it during recess. We ended the week with games like
charades, bingo and races to review our English. We also had some amazing
colegio students come to address hopes, worries and questions regarding
starting high school. Thanks to our guests, the Jump Start students are much
more excited and less nervous for classes to begin. Week one was a big success
in building confidence for our Jump Start students!
Charades. Juegos. |
Jump Start – La Primera Semana en Repaso
Jump
Start 27 de Abril dio la bienvenida a 40 estudiantes en el colegio la semana
pasada. En la forma habitual de Jump Start, los nuevos estudiantes del septimo
llegaron un poco tímidos y inseguros a pasar el último mes de sus vacaciones
hablando Inglés todo el día. Les pregunté a ellos si estaban emocionados para
comenzar las clases en el colegio y todos se quedaron en silencio. Luego les pregunté "¿Están nerviosos por
llegar al colegio?" y la mayoría estaban de acuerdo. Por suerte, teníamos
una gran cantidad de invitados especiales para ayudarlos a motivarse. El primer
día, el cabro residente, Giovanni, ingresó a la aula para romper el hielo. Su entrada,
sin duda trajo una explosión de energía!
El
segundo día del campamento tuvimos una visita mucho más apreciada, Marta
Blanca, la directora de Costa Rica Multilingue. Ella logro que los más tímidos de
los estudiantes participaran y hizo que los estudiantes sacaran la lengua para
pronunciar "thank-you" y tocando su panza como una señal para
pronunciar ‘nammme’. Para el día 3 – el tema era "¿Dónde vives?" Trajimos
a todos los estudiantes juntos para jugar al aire libre. Hicimos un círculo los
40 alumnos y 4 profesores y turnamos gritando una de las diez comunidades en
las que vivimos. Cuando decían el nombre de su comunidad tenían que correr para
encontrar un nuevo lugar en el círculo. A los estudiantes les encantó <3 mandaron
a correr a nuestros compañeros del MEP!
El juego también tuvo un efecto inesperado que
motivó a nuestros estudiantes. Tenemos 40 estudiantes en el campamento, los
cuales están divididos en 2 grupos separados de 20 cada grupo para hacerlo más
manejable. Gracias a este actividad mi grupo me pidió más clases de inglés
porque les preocupa que el otro grupo sepa más! Música para mis oídos!
Los dos
últimos días de la semana, los estudiantes por fin comenzaron a relajarse y
están diciendo algunas pocas palabras en Inglés y la vergüenza está disminuyendo.
El Sombrero de español por fin se convirtió en una cosa tuanis! Los estudiantes
se negaron inicialmente usar el sombrero, pero después de unos días querían
fotos con el sombrero y preguntar si podían usarlo durante el recreo.
Terminamos la semana con juegos como adivinanzas, bingo y carreras para repasar
nuestro Inglés. Algunos estudiantes escribieron cuales son sus esperanzas y
preocupaciones y preguntas acerca de cómo comenzar el colegio. Gracias a
nuestros visitantes del colegio, los estudiantes de Jump Start están mucho más
emocionados y menos nerviosos para el comienzo de las clases. La primera semana
fue un gran éxito porque nosotros pudimos mejorar la confianza de nuestros
estudiantes de Jump Start!