1/30/13

Cantando * Singing

We've learned a few songs along the way to help us learn vocabulary and remember how to pronounce new words. On one of the first days of camp, I asked the kids who liked to sing. They looked at me suspiciously and asked "Why?!" Almost all of them told me that they didn't really like to sing. But just take a look at their faces... they seem to be enjoying themselves! Which is good, since we usually start our days with a song, or two... or three. 

Hemos aprendido algunas canciones que nos ayudan a aprender vocabulario y recordar cómo pronunciar palabras nuevas. En uno de los primeros días del campamento, les pregunté a los niños a quienes les gustaba cantar. Me miraron con desconfianza y me preguntaron "¿Por qué?" Casi todos me dijeron que no les gustaba mucho cantar. Pero sólo tiene que mirar a las caras... parecen estar disfrutando! Lo cual es bueno, ya que por lo general comienzan nuestros días con una canción o dos ... o tres.

Good Morning! (canción de los saludos)
 

Head, Shoulders, Knees & Toes (canción de las partes del cuerpo)

Days of the Week (días de la semana)